شناسهٔ خبر: 13641 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا پایان ماه جاری

۱۰ کیلومتر از محور بجنورد-جنگل گلستان زیر بار ترافیک می‌رود

بزرگراه سیرجان - گل گهر مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از زیر بار ترافیک رفتن ۱۰ کیلومتر از محور بجنورد- جنگل گلستان تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره‌کل راه و شهرسازی علی‌اصغر بدیعی مقدم در این‌باره گفت: این ۱۰ کیلومتر از ابتدای مسیر بجنورد به سمت گردنه امین‌الله آغاز می‌شود که هم‌اکنون آسفالت آن به اتمام رسیده و گارد‌ریل‌ها، تیرهای چراغ‌برق و تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی آن در حال نصب شدن است.

بدیعی مقدم افزود: با اتمام این عملیات، ۱۰ کیلومتر از این مسیر چهاربانده شده و زیر بار ترافیک می‌رود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ کیلومتر از مسیر بجنورد- جنگل گلستان چهاربانده شده است خاطرنشان کرد: این ۲۰ کیلومتر در مسیر بدرانلو تا آشخانه بوده که با چهار بانده شدن زیر بار ترافیک نیز رفته‌است.

بدیعی مقدم افزود: اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی تعهد کرده که در صورت تأمین اعتبارات، ۷۰ کیلومتر از مسیر بجنورد-جنگل گلستان را تا پایان امسال چهاربانده کرده و زیر بار ترافیک ببرد که تاکنون ۳۰ کیلومتر از این مسیر آسفالت شده و ۴۰ کیلومتر دیگر باقی‌مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی طول کل پروژه محور بجنورد-جنگل گلستان را ۱۴۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: هم‌اکنون پنج پیمانکار در این قطعات مشغول به کار هستند که میانگین پیشرفت فیزیکی این پنج قطعه ۴۹ درصد است.

بدیعی مقدم تصریح کرد: تمام محور بجنورد-آزادشهر ۶۷ میلیارد تومان اعتبار ملی دارد که ۷۰ درصد آن معادل ۴۷ میلیارد تومان سهم خراسان شمالی است تا با توجه به آن این محور را چهاربانده کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: از این مبلغ تاکنون ۱۵/۵ میلیارد تومان به پیمانکاران پرداخت‌شده است.

بدیعی مقدم خاطرنشان کرد:بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است در صورت تأمین اعتبار، کل محور بجنورد-جنگل گلستان تا پایان سال مالی ۹۵ چهاربانده شده و زیر بار ترافیک رود./

نظر شما